طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی طرز تهیه کیک موزی شکلاتی بدون فر کیک با تکه های موز کیک موزی شکلاتی شهرزاد

کیک موزی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موزی شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک موزی شکلاتی
آرد۱۷۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرخالی
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۱۷۰ گرم
کره یا مارگارین۱۵۰ گرم
موز رسیده۲ عدد
شکلات۱۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد درشت

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک موزی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم دمای کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده، سپس با تخم مرغ آخر وانیل را می افزاییم و پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم و بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شکلات را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس شکلات ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه موز را با پشت چنگال کاملا له و پوره می کنیم.

مرحله پنجم

حالا موز له شده را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. حالا قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی درون مایه کیک از بین بروند.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن کیک، آنرا از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.