طرز تهیه سورملی کباب

طرز تهیه سورملی کباب , دستور پخت سورملی کباب

سورملی کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سورملی کباب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
شیر۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازه
۱ کاسه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و زیرهبه مقدار کافی
مواد لازم سورملی
بادمجان۵ عدد
فلفل سبز تند۴ عدد
گوجه فرنگی
۳ عدد
سیر۱ حبه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار کافی
جعفری تازه
به مقدار کافی
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سورملی کباب

مرحله اول

برای تهیه سورملی کباب خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه سیر، گوشت چرخ کرده درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه شیر، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زیره به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد سورملی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور بادمجان ها را را به همراه فلفل سبز و گوجه فرنگی می شوییم، سپس روی حرارت گاز قرار می دهیم تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل کبابی را بلافاصله درون آب سرد فرو می بریم.

مرحله پنجم

حالا پوست آنها را جدا کرده و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه روغن زیتون به ظرف حاوی مخلوط پوره بادمجان می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده، سپس به اندازه یک گردو درشت از مواد برداشته و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه گوشت های سرخ شده را درون ظرف روی مخلوط پوره بادمجان می چینیم، سپس مقداری کره ذوب شده روی آن می ریزیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.