طرز تهیه کیک آلمانی

انواع کیک های آلمانی طرز تهیه کیک بدونه روغن طرز تهیه کیک آلمانی با میوه خشک طرز تهیه کیک کرم دار کیک آلمانی ساده کیک آلمانی شف طیبه

کیک آلمانی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلمانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک آلمانی
شیر ولرم۱ فنجان
آب ولرم۱ فنجان
شکر۱ فنجان
روغن مایع۱ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه فوری۱ پاکت
آردبه مقدار کافی
مواد لازم برای کرم
شیر۴ لیوان
آرد۳ قاشق غذاخوری سرپر
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری سرپر
شکر۱ فنجان
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل شکری۱ پاکت
پودر کرم شانتی۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک آلمانی

مرحله اول

برای تهیه کیک آلمانی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه تخم مرغ، آب ولرم، شیر ولرم، شکر و روغن مایع درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد ترکیب شدند، آرد را الک می کنیم و به تدریج به کاسه افزوده، سپس ورز می دهیم. زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور شیر را به همراه نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ، شکر و آرد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد درون قابلمه را به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا غلظت کرم به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که کرم به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کرم کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در این فاصله کرم را گاهی هم می زنیم تا رویه نبندد. پس از اتمام استراحت خمیر، مجددا آنرا ورز می دهیم تا هوای آن گرفته شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر به اندازه یک نارنگی کوچک جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را چانه کرده و با فاصله درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی چانه ها را مجددا با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم چانه ها برای بار دوم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت دوم خمیر، سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ها درون فر بمانند تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

زمانی که دو طرف کیک ها طلایی شدند، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. حالا پودر کرم شانتی را به همراه وانیل به قابلمه حاوی کرم اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک ها خنک شدند، آنها را با کمک چاقو اره از وسط به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس کرم را درون قیف ریخته و روی کیک پایپ می کنیم. حالا دو قسمت کیک را روی هم قرار داده و درون سینی می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا کیک ها را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند، سپس مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آنها الک می کنیم. در نهایت کیک ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.