طرز تهیه کلاب مرغ

طرز تهیه کلاب مرغ , دستور پخت کلاب مرغ ناپلئونی با پیازچه

کلاب مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مهمانی ها و تولدها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلاب مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کلاب مرغ
سینه مرغ۲۰۰ گرم
خیارشور۳ عدد متوسط
مغز گردو۱ پیمانه
سبزیجات معطر تازه۱ پیمانه
نان تستبه تعداد کافی
مواد لازم سس
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
ماست خامه ای۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
سس مایونزبه مقدار کافی
پودر گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کلاب مرغ

مرحله اول

برای تهیه کلاب مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه سبزیجات معطر (پیازچه، جعفری و کمی شوید) را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله خیارشور و مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. زمانی که سینه مرغ کاملا آب پز شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت خیلی نازک ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سبزیجات را به صورت ریز خرد کرده و به همراه سینه مرغ به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه به سراغ درست کردن سس کلاب می رویم، برای این منظور سس مایونز را به همراه ماست خامه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس و ماست را به خوبی هم می زنیم تا با هم ترکیب شده، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا سس را به کاسه حاوی مواد کلاب مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس سس به خورد مواد برود. در ادامه لبه های نان تست را جدا کرده و به صورت مثلث برش می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد کلاب را روی نان تست می ریزیم، سپس یک نان تست دیگر روی آن قرار داده و کمی فشار می دهیم تا به هم بچسبند. حالا خط اتصال نان ها را با مقداری سس مایونز رومال می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قسمت های آغشته به سس مایونز را درون پودر گردو فرو برده و خارج می کنیم. در ادامه کلاب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه با گوجه گیلاسی و جعفری تازه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.