طرز تهیه شاورما مرغ

طرز تهیه شاورما مرغ دونفره طرز تهیه شاورما مرغ عربی طرز تهیه شاورما مرغ با نان لواش فیلم طرز تهیه شاورما مرغ طرز تهیه شاورما مرغ لبنانی طرز تهیه شاورما ترکیه سس شاورما مرغ طرز تهیه شاورما مرغ با سس مخصوص

شاورما مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب عربی است که اصالت آن به کشور لبنان بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاورما مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
جعفری۱ دسته کوچک
خیارشور۶ عدد
سیب زمینی (اختیاری)۲ عدد
نان پیتا۱ بسته
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم برای سس طحینه
ماست غلیظ۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
ارده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاه½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول

برای تهیه شاورما مرغ به روش عربی در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر درون یک کاسه مناسب ریخته و ماساژ می دهیم تا فیله های مرغ مزه دار شوند.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و روغن زیتون را درون آن می ریزیم. در ادامه فیله های مرغ مزه دار شده را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا فیله ها تغییر رنگ داده، سپس کاملا سرخ و طلایی شوند.

مرحله سوم

در ادامه سس طحینه را آماده می کنیم، برای این منظور ماست غلیظ را به همراه سس مایونز، ارده، آب لیمو ترش تازه، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

پس از رنده کرده سیر، آنرا به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. توجه داشته باشید بافت سس باید غلیظ همانند بافت فرنی باشد. در صورت تمایل پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستشو به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی های خلالی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

در ادامه جعفری را شسته و درون آبکش قرار داده و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. حالا خیارشور را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و نان پیتا را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از سس طحینه روی نان ریخته و پخش می کنیم، سپس به ترتیب مقداری فیله مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، خیارشور، جعفری و پنیر پارمزان روی نان می ریزیم. در ادامه نان را لقمه کرده، و باقی شاورماها را به همین صورت درست می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله دستگاه ساندویچ ساز را روشن می کنیم تا کمی گرم شود، سپس شاورماها را درون دستگاه قرار داده تا کاملا برشته شوند. در صورت نبود دستگاه ساندویچ ساز، یک تابه گریل بدون روغن روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا شاورماها را درون تابه قرار داده و یک جسم سنگین روی آنها می گذاریم تا گریل شوند. پس از برشته شدن شاورماها، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. توجه داشته باشید مزه اصلی شاورما مرغ به سس طحینه است آنرا حذف نکنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.