طرز تهیه بریلو

طرز تهیه بریلو صدفی طرز تهیه ژله بریلو شفاف طرز تهیه بریلو شکلاتی طرز تهیه بریلو برای شیرینی مشهدی طرز تهیه ژله بریلو با گلوکز طرز تهیه بریلو برای شیرینی مربایی طرز تهیه ژله بریلو آشپزخانه کوچک من طرز تهیه بریلو شکلاتی با نشاسته ذرت

بریلو یک ماده ژله ای است که معمولا در شیرینی پزی ها از آن برای تزیین برخی شیرینی های خامه ای و مربایی استفاده می شود که می توان آنرا در رنگ های مختلف درست کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بریلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بریلو
شکر⅓ لیوان
آب¼ لیوان + ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری)نوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی دلخواهبه مقددار کافی

طرز تهیه بریلو

مرحله اول

برای تهیه بریلو به روش خانگی در ابتدای کار نشاسته ذرت را با ۳ قاشق غذاخوری از مقدار آب مخلوط کرده، سپس مابقی آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا شکر را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند، سپس نشاسته حل شده را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مایه را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا جوش بیاید و غلیظ شود. زمانی که بریلو غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به همراه رنگ خوراکی به آن اضافه کرده، سپس هم می زنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید بریلو بیش از حد غلیظ نشود، به دلیل آنکه پس از خنک شدن غلظت آن بیشتر می شود. حالا اجازه می دهیم بریلو کاملا خنک شود، سپس برای تزیین برخی شیرینی ها از آن استفاده می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.