طرز تهیه کیک گیلاس

طرز تهیه کیک گیلاس با ماست طرز تهیه کیک گیلاس ساده طرز تهیه کیک گیلاس شکلاتی طرز تهیه کیک گیلاس در قابلمه طرز تهیه کیک گیلاس بدون ماست طرز تهیه کیک گیلاس بدون فر طرز تهیه کیک آلبالو و گیلاس طرز تهیه کیک گیلاس با شیر

کیک گیلاس یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گیلاس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک گیلاس
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
وانیل¼ پیمانه
شکر۱ پیمانه
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
گیلاس۲ پیمانه

طرز تهیه کیک گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کیک گیلاس خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا روشن و حجیم شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن، هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دروانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون یک قالب مستطیل شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و سطح آن را با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس گیلاس ها را شسته و هسته های آنها را جدا می کنیم. زمانی که گیلاس ها خشک شدند، آنها را روی سطح مایه کیک می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در آخر قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.