طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه مربا و کمپوت هلو طرز تهیه کمپوت هلو بدون شیشه طرز تهیه کمپوت هلو با شیشه طرز تهیه کمپوت هلو در شیشه طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی طرز تهیه کمپوت هلو با هسته طرز تهیه کمپوت هلو سریع فیلم طرز تهیه کمپوت هلو

کمپوت هلو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت هلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کمپوت هلو
شکر۳۰۰ گرم
هلو۱ کیلوگرم
آب۲ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت هلو به روش خانگی در ابتدای کار هلوها را شسته و به مدت ۱ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم، سپس بلافاصله از آب جوش خارج کرده و درون آب سرد قرار می دهیم تا پوست آنها به راحتی جدا شود.

مرحله دوم

زمانی که پوست هلوها را جدا کردیم، آنها را از وسط نصف کرده و هسته آنها را جدا می کنیم. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته تا شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم شربت روی حرارت بجوشد تا به غلظت آب کمپوت نزدیک شود. زمانی که شربت به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و تکه های هلو را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم کمپوت استراحت کند تا کاملا خنک شود. زمانی که کمپوت خنک شد، آنرا درون ظرف های شیشه ای با درب فلزی می ریزیم، سپس درب آنها را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس شیشه ها را درون قابلمه گذاشته و به اندازه ای که ۲ بند انگشت نزدیک به درب شیشه باشد، درون قابلمه آب می ریزیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کمپوت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه بدون خارج کردن شیشه ها از قابلمه اجازه می دهیم به همان صورت کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

زمانی که شیشه ها خنک شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و اطراف درب آنرا با چسب کاملا می پوشانیم تا از نفوذ هوا درون کمپوت جلوگیری کنیم. توجه داشته باشید این نوع کمپوت به شدت مستعد کپک زدن می باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله کمپوت ها را درون یخچال یا یک جای خشک و تاریک قرار می دهیم. در نهایت اجازه می دهیم کمپوت به مدت ۱ هفته درون یخچال استراحت کند، سپس از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.