طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی

قیمه با گوشت قلقلی نی نی سایت طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی دونفره فیلم طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی طرز تهیه قیمه بادمجان با گوشت قلقلی طرز تهیه خورش کوفته قلقلی با لپه قیمه با گوشت چرخ کرده برای ۲۰ نفر طرز تهیه خورش گوشت قلقلی قیمه با گوشت چرخ کرده گیلانی

قیمه با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
لپه¾ لیوان
آب جوش۲ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه قیمه با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود.

مرحله دوم

حالا ۱ عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نصف مقدار نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و گرد می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند. حالا پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه باقی مانده نمک و فلفل سیاه را به همراه زردچوبه به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب و ادویه ها سرخ شوند. حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آنها به صورت ریز رنده می کنیم تا گوجه فرنگی ها پوره شوند.

مرحله ششم

در ادامه پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود. زمانی که لپه نیم پز شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و لپه را آبکشی می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد را کمی تفت می دهیم و گوشت ها را از بخچال خارج کرده و به آرامی درون قابلمه می چینیم. در ادامه مقداری آب جوش به قابلمه افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید، سپس کم می کنیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش کاملا جا بیفتد. پس از گذشت ۱ ساعت قیمه را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.