طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی ساده طرز تهیه ژله بستنی در قالب پلاستیکی طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ طرز تهیه ژله بستنی تصویری طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی طرز تهیه ژله بستنی لیوانی سه رنگ

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و بین المللی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
پودر ژله توت فرنگی۱ بسته
پودر ژله پرتقال۱ بسته
پودر ژله موز۱ بسته
پودر ژله طالبی۱ بسته
پودر ژله بلوبری۱ بسته
پودر ژله انگور۱ بسته
آب جوش۹ پیمانه
شیر۳ پیمانه

طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی خوشمزه در ابتدای کار قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و اضافی روغن را با دستمال کاغذی می گیریم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا قالب خنک شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید قالب های سیلیکونی مناسب درست کردن ژله نیستند. در ادامه پودر ژله ها را درون کاسه های جداگانه می ریزیم، سپس به هر ژله ۱ پیمانه آب جوش اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شوند.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم ژله ها با دمای محیط هماهنگ شوند، سپس هر رنگ ژله را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت از رنگ ها نصف پیمانه شیر به دمای محیط رسیده اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به قسمت های باقی مانده نصف پیمانه آب جوش می افزاییم و هم می زنیم. در ادامه ژله قرمز شفاف را درون قالب ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود، سپس خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه ژله قرمز مات را درون قالب ریخته و مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. حالا به همین ترتیب ژله شفاف را درون قالب ریخته و پس از نیم بند شدن ژله مات همان رنگ را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید ژله ها بیش از ۳۰ دقیقه درون بخچال نمانند، به دلیل آنکه ژله سفت می شود و لایه ها به هم نمی چسبند. زمانی که حجم قالب پر شد، آنرا به مدت ۴ ساعت درون یخجال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که ژله کاملا سفت شد، قالب را از یخچال خارج کرده، سپس از اطراف ژله را به سمت مرکز قالب می کشیم تا ژله از قالب جدا شود. در نهایت ژله را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.