طرز تهیه آلبالو خشکه

طرز تهیه آلبالو خشکه در فر طرز تهیه آلبالو خشکه در مایکروفر طرز تهیه آلبالو خشکه بدون هسته طرز تهیه آلبالو خشکه نی نی سایت طرز تهیه آلبالو خشکه بدون رب انار طرز تهیه آلبالو خشکه با رب انار فیلم طرز تهیه آلبالو خشکه طرز تهیه آلبالو خشکه بدون آفتاب

آلبالو خشکه یکی از انواع تنقلات های ترش و خوشمزه است که طرفدارهای زیادی به ویژه بین کودکان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو خشکه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم آلبالو خشکه
آلبالو۱ کیلوگرم
نمک۲ قاشق غذاخوری سرپر
شکر۱ لیوان

طرز تهیه آلبالو خشکه

مرحله اول

برای تهیه آلبالو خشکه به روش خانگی در ابتدای کار آلبالوها را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مقدار کمی آب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه نمک و شکر را به صورت پخش روی آلبالوها می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم آلبالوها کمی بجوشند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه آلبالوها را از صافی رد می کنیم تا سس آن جدا شود و مجددا سس را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آلبالوها را روی سینی ریخته و سینی را در مقابل تابش نور آفتاب قرار می دهیم تا آلبالوها خشک شوند. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سس آلبالو بجوشد تا کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم

زمانی که آلبالوها کمی خشک شدند، آنها را از مقابل نور آفتاب بر می داریم. توصیه می شود اجازه ندهید آلبالوها بیش از حد در مقابل نور خورشید بمانند تا گوشت آنها به هسته بچسبد. حالا آلبالوها را درون کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس آلبالو را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آلبالوها مرطوب شوند. در نهایت آلبالو خشکه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری نمک و گلپر روی آن ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.