طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس هندی طرز تهیه سوپ دال عدس مجلسی طرز تهیه سوپ دال عدس با مرغ طرز تهیه سوپ دال عدس رژیمی طرز تهیه سوپ دال عدس با بلغور طرز تهیه سوپ دال عدس ترکی طرز تهیه سوپ دال عدس با شیر طرز تهیه سوپ دال عدس عربی

سوپ دال عدس یکی از انواع سوپ های خوشمزه و سالم است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ دال عدس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه‌ فرنگی۲ پیمانه
سیب‌ زمینی۲ عدد متوسط
دال‌ عدس۲ پیمانه
آب۸ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول

برای تهیه سوپ دال عدس خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را به خوبی شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم دال عدس به مدت ۱ شبانه روز درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان دال عدس را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک شود. زمانی که پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته پوست آنها را کاملا جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد کنیم. حالا گوجه فرنگی ها را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سیب زمینی ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا دال عدس آبکشی شده را به قابلمه اضافه کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سوپ کاملا پخته و جا بیفتد. زمانی که سوپ جا افتاد، آنرا به وسیله گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا مواد پوره شوند، سپس سوپ را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.