طرز تهیه مالاوابیج مرغ

طرز تهیه مالاوابیج مرغ

مالاوابیج مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورمان است که اصالت آن به شمال ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مالاوابیج مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
رب انار۱٫۵ قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی و پودر دارچیناز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقداری

طرز تهیه مالاوابیج مرغ

مرحله اول

برای تهیه مالاوابیج مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را با مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه مزه دار کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سینه و ران مرغ را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه که سینه و ران مرغ را سرخ کردیم اضافه می کنیم. در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به تابه اضافه کرده به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا رب انار و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود. در ادامه پودر لیمو عمانی را به همراه پودر دارچین به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم و مقداری از سس روی آنها ریخته، سپس مقداری آب به اندازه ای که روی گوشت های مرغ را کامل نگیرد به تابه اضافه کرده و درب تابه را می بندیم تا مرغ به خوبی بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که سینه و ران های مرغ کاملا پخته شدند و آب مرغ غلیظ شد، تابه را از روی حرارت برداشته و مالاوابیج را درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.