طرز تهیه کیک کرمدار

طرز تهیه کیک کرمدار نارگیلی طرز تهیه کرم وسط کیک با نشاسته طرز تهیه کرم وسط کیک با نشاسته ذرت طرز تهیه کیک کرم دار خانگی انواع کیک کرمدار طرز تهیه کیک کرم دار شیری

کیک کرمدار یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرمدار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک کرمدار
تخم مرغ۲ عدد درشت
شکر½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد⅔ پیمانه
آرد سمولینا۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مواد لازم کرم
شیر۱ پیمانه
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کرمدار

مرحله اول

برای تهیه کیک کرمدار خوشمزه در ابتدای کار کرم را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، نشاسته ذرت و کره درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدندف قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه کرم به غلظت فرنی نزدیک شود. پس از اینکه مایه کرم غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا وانیل را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم مایه کرم در دمای محیط بماند تا خنک شود. زمانی که مایه کرم خنک شد، آنرا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا روشن و کشدار شود. پس از گذشت این زمان شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی دو مرحله به کاسه می افزاییم. حالا آرد سمولینا را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله درون قالب های مافین را با کاغذ کپسولی می پوشانیم، سپس دو سوم کاغذها را با مایه کیک پر می کنیم. حالا مایه کرم را درون قیف یکبار مصرف ریخته و نوک آنرا به اندازه کوچک برش می زنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه کرم را به صورت دلخواه روی مایه کیک پایپ می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم روی کیک ها به مدت ۲ دقیقه گریل شود تا طلایی و خوشرنگ شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها کاملا خنک شوند، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.