طرز تهیه ماش پلو

طرز تهیه ماش پلو شیرازی طرز تهیه ماش پلو در پلوپز طرز تهیه ماش پلو با شوید خشک طرز تهیه ماش پلو دمی طرز تهیه ماش پلو برای اسهال طرز تهیه ماش پلو افغانی طرز تهیه ماش پلو با مرغ

ماش پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با روش ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماش پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
ماش۲ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
شویدبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ادویه مرغ و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماش پلو

مرحله اول

برای تهیه ماش پلو خوشمزه در ابتدای کار فیله های مرغ را به صورت مکعبی ریز خورد می کنیم، سپس ماش را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم ماش به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله سوم

حالا فیله های خرد شده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رنگ فیله ها سفید شود. زمانی که فیله های مرغ پخته شدند مقداری زعفران دم کرده، فلفل سیاه و ادویه مرغ به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرد و یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری کره به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود.

مرحله پنجم

در ادامه پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس مقداری نمک و زردچوبه به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم پیاز به خوبی سرخ شود. حالا ماش را درون آبکش می ریزیم.

مرحله ششم

زمانی که آب اضافی ماش خارج شد، آنرا به همراه زعفران دم کرده و شوید خشک به تابه حاوی پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه میدهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مقداری کره درون آن می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه یک رینگ مناسب وسط قابلمه می گذاریم و مقداری از مخلوط ماش و شوید درون رینگ ریخته، سپس به خوبی فشرده و منسجم می کنیم. حالا فیله های پخته شده را به صورت پخش اطراف رینگ می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله روی فیله های مرغ را با برنج سفید می پوشانیم تا سطح آن با سطح ماش درون رینگ یکی شود. حالا رینگ را به آرامی از قابلمه خارج کرده و روی باقی مواد را کاملا با ماش پخته شده می پوشانیم.

مرحله یازدهم

حالا لایه ها را به همین ترتیب روی هم ریخته و کاملا منسجم می کنیم تا مواد تمام شوند. در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم ماش پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و ماش پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.