طرز تهیه کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو مرحله به مرحله در شیشه خوشمزه

کمپوت زردآلو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت زردآلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
زردآلو۱۲ عدد
شکر۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
هل۱ عدد
آببه مقدار کافی

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت زردآلو خوشمزه در ابتدای کار بهتر است از زردآلوهای درشت و سفت استفاده کنیم تا له نشوند. توجه داشته باشید زردآلوهای نارنجی و قرمز رسیده زود له شده و کمپوت زردآلو را خراب می کنند.

مرحله دوم

حالا زردآلوها را شسته، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود. در ادامه یک شیشه درب دار که حتما درب آن فلزی باشد را انتخاب کرده و شکر را درون شیشه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله زردآلوها را درون شیشه می چینیم، سپس برای خوش طعم و خوشرنگ تر شدن کمپوت هل و زعفران دم کرده را به شیشه می افزاییم. حالا به اندازه ای که روی زردآلوها را بپوشاند به شیشه آب می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب را به اندازه ای که نصف حجم شیشه را بگیرد پر از آب کرده و روی حرارت می گذاریم، سپس درب شیشه را بسته و درون قابلمه می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم زردآلو به مدت ۴۵ دقیقه درون قابلمه بماند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم دمای شیشه با دمای محیط هماهنگ شود تا حین خروج از آب جوش شیشه نشکند. در نهایت کمپوت را به مدت ۷ ساعت درون یخچال می گذاریم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.