طرز تهیه ترشی لیمو ترش

طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست ترشی لیمو ترش با سرکه

ترشی لیمو ترش یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیمو ترش در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیمو ترش
لیمو ترش زرد۴۰۰ گرم
نمک۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه½ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری
سیاهدانه۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لیمو ترش

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیمو ترش در ابتدای کار از لیموهای درشت و آبدار که پوست آنها نازک و زرد می‌ باشند استفاده می کنیم. در ادامه لیموها را شسته و به مدت ۱۲ ساعت روی یک پارچه حوله ای پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان لیموها را به صورت ورقه ای خرد کرده، سپس هسته های آنرا جدا می کنیم تا ترشی تلخ نشود. توجه داشته باشید تمام وسایل و ابزار باید خشک و بدون آب باشند در غیر این‌ صورت ترشی کپک می زند.

مرحله سوم

در ادامه یک چهارم حجم شیشه مورد نظرمان را با آب لیمو ترش تازه پر می کنیم، سپس نمک، زردچوبه، فلفل فرمز و سیاهدانه را به اسلایس های لیمو اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا لیمو ترش به طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله چهارم

حالا اسلایس های لیمو ترش را درون شیشه ریخته سپس درب شیشه را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری شود. توجه داشته باشید بعد از اضافه کردن اسلایس های لیمو ترش حجم آب لیمو ترش نصف شیشه شود.

مرحله پنجم

در نهایت شیشه را به مدت سه تا چهار هفته در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار می دهیم تا ترشی کاملا برسد. پس از گذشت این زمان درب شیشه را باز کرده و ترشی را به همراه انواع غذاها سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.