طرز تهیه ترشی بندری

طرز تهیه ترشی بندری با گوجه طرز تهیه ترشی بندری با رب گوجه فرنگی طرز تهیه ترشی بندری بازاری طرز تهیه ترشی بندری مهرام فیلم طرز تهیه ترشی بندری طرز تهیه ترشی بندری بوشهری طرز تهیه ترشی بندری مجید طرز تهیه ترشی جنوبی

ترشی بندری همانگونه که از اسمش مشخص است یکی از ترشی های خاص و خوشمزه جنوب کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بندری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی بندری
خیار۷۵۰ گرم
گل کلم۱ کیلو گرم
پیاز۲۵۰ گرم
هویج۵۰۰ گرم
ذرت۲۵۰ گرم
کلم بروکلی۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲۰۰ گرم
بادمجان۷۵۰ گرم
سرکهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی بندری

مرحله اول

برای تهیه ترشی بندری بازاری ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گل کلم را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا گل کلم را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کلم بروکلی را به صورت ریز خرد می کنیم و می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه خیار را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خیار خرد شده را به همراه گل کلم، هویج، کلم بروکلی، ذرت و بادمجان درون یک قابلمه مناسب و جادار می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به مخلوط سبزیجات اضافی می کنیم. در ادامه به اندازه کافی روی آن سرکه می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترشی مخلوط شوند.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط ترشی به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند و جوش بزند. در ادامه پس از گذشت این زمان مخلوط ترشی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم ترشی بندری در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه پس از خنک شدن ترشی، یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با یک پارچه تمیز خشک می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مخلوط ترشی بندری را درون ظرف درب دار می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ترشی جلوگیری کنیم. در آخر ترشی بندری را به مدت یک هفته درون یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.