طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و بادمجان

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و بادمجان , دستور پچت ترشی لوبیا سبز با بادمجان

ترشی لوبیا سبز و بادمجان یکی از انواع ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی لوبیا سبز و بادمجان
لوبیا سبز۲۰۰ گرم
بادمجان۳۰۰ گرم
سیر۶ حبه
فلفل سبز تند۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سرکه کاراملیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی
ترخون، مرزه خشک و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ترشی لوبیا سبز و بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را به همراه لوبیا سبز، سیر و فلفل سبز شسته، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود. حالا لوبیا سبز و بادمجان را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه فلفل سبز تند را به همراه سیر به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت گذاشته، سپس لوبیا سبز را به همراه مقداری نمک به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و لوبیا سبز را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه بادمجان خرد شده را به همراه مقداری سرکه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه لوبیا را به همراه سیر و فلفل سبز به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری سرکه مخلوط کرده و به قابلمه افزوده، سپس اجازه می دهیم ترشی به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت به بپزد.

مرحله پنجم

ده دقیقه آخر پخت، در صورت کم بودن سرکه مجددا به آن اضافه کرده و پس از آن مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، ترخون، مرزه خشک و سیاهدانه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از اتمام پخت، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم ترشی خنک شود، سپس یک ظرف شیشه ای انتخاب کرده و ترشی خنک شده را درون آن می ریزیم. حالا درب ظرف را می بندیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. این نوع ترشی پس از پخت آماده سرو است. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.