طرز تهیه قرابیه گردویی

طرز تهیه قرابیه گردویی ترکیه تبریزی

قرابیه گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه گردویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم قرابیه گردویی
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
کنجد بو داده۱ فنجان
مغز گردو۱ فنجان
روغن مایع½ فنجان
نشاسته½ فنجان
پودر قند½ لیوان
وانیل۱ بسته
بیکینگ پودر۱ بسته
آرد۲٫۵ لیوان
مواد لازم روی شیرینی
شکلات تلخ۱ بسته
پسته۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قرابیه گردویی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه گردویی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه پودر قند و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه کنجد بو داده را به همراه مغز گردو خرد شده کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله بیکینگ پودر و نشاسته را درون کاسه الک می کنیم، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با دست به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه سینی فر با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر به اندازه یک گردو کوچک جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خمیرهای قلقلی را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس با کمک گوشکوب کمی آنها را پهن می کنیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها کاملا پخته و اطراف آنها طلایی شود.

مرحله ششم

زمانی که قرابیه ها پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به قرابیه ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه قرابیه ها خنک شدند، نوک آنها را درون شکلات بنماری شده فرو برده و خارج می کنیم، سپس مقداری پسته خرد شده روی آنها می ریزیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.