طرز تهیه کیک عصرانه

طرز تهیه کیک عصرانه

کیک عصرانه یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عصرانه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک عصرانه
آرد۱٫۵ لیوان
شکر⅔ لیوان
شیر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک عصرانه

مرحله اول

برای تهیه کیک عصرانه خوشمزه در ابتدای کار روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ الی ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ حجیم و کشدار شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس شیر را به کاسه اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون کاسه را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط آرد را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا کف یک قابلمه مناسب را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک را درون قابلمه ریخته سپس قابلمه را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافه بین مایه کیک از بین برود. حالا قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه درب قابلمه را بسته، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید قبل از این زمان درب قابلمه را باز نکنید در غیر این صورت پف کیک می خوابد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایع کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک درون قابلمه کاملا خنک شود، سپس اطراف آنرا با چاقو از قابلمه جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت کیک را به دلخواه تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.