طرز تهیه دسر ساگو

طرز تهیه دسر ساگو با کارامل طرز تهیه فرنی با ساگو طرز تهیه دسر ساگو با شیر طرز تهیه دسر ساگویی طرز تهیه ساگو با اب دسر ساگو با بیسکویت پتی بور طرز تهیه ساگو برای نوزاد

دسر ساگو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به جنوب ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ساگو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر ساگو
آب۳ لیوان
شیر۴ لیوان
پودر کارامل۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
گلاب½ لیوان
شکر۱ و ⅓ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر خشک۴ قاشق غذاخوری
ساگوبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر ساگو

مرحله اول

برای تهیه دسر ساگو خوشمزه در ابتدای کار مقداری ساگو درون میکسر ریخته و کاملا پودر می کنیم، سپس به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا آب جذب ساگو شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان ساگو را به همراه شیر، پودر کارامل، شکر و شیر خشک درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ و پخته شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه گلاب را به همراه خامه و وانیل به قابلمه اضافه کرده، سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا مواد را درون میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت دسر را با گل محمدی و خلال پسته تزیین کرده و درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.