طرز تهیه دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی ساده طرز تهیه دسر توت فرنگی با خامه طرز تهیه دسر توت فرنگی با ژلاتین طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر طرز تهیه دسر توت فرنگی در برنامه خوشمزه طرز تهیه دسر توت فرنگی با بیسکویت دسر توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر با توت فرنگی و موز

دسر توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر توت فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر توت فرنگی
توت فرنگی۱۵۰ گرم
شکر۱٫۵ قاشق غذاخوری
آب¼ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت½ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
مواد لازم پودینگ
شیر۲٫۵ لیوان
آرد۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر توت فرنگی

مرحله اول

برای طرز تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته و روی دستمال می چینیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس توت فرنگی ها را با دندان های درشت رنده، رنده می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب و شکر را به قابلمه اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌ دهیم تا توت فرنگی ها کمی بپزند. زمانی که توت فرنگی ها نرم شدند نشاسته را به همراه یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم سس توت فرنگی مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود. پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه پودینگ می رویم، برای این منظور آرد را به همراه نشاسته ذرت درون الک ریخته، سپس درون یک قابلمه مناسب الک می کنیم. حالا زرده تخم مرغ را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه شکر را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس شیر را کم کم به به آن می افزاییم و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا مایع پودینگ غلیظ شده و به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که مایه پودینگ کمی غلیظ شد، خامه صبحانه را با مقداری از مایه پودینگ مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خامه را مخلوط کرده تا هم دمای مایه پودینگ شود، سپس خامه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه وانیل را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود، سپس لیوان های سرومان را انتخاب می کنیم. حالا مقداری بیسکویت پودر شده درون لیوان ها می ریزیم.

مرحله نهم

حالا روی پودر بیسکوییت یک ملاقه پودینگ داغ ریخته و روی آن را کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه مقداری سس توت فرنگی روی پودینگ می ریزیم روی آنرا مجددا با قاشق صاف و یکدست می کند.

مرحله دهم

در ادامه مجددا روی سس توت فرنگی را با مایه پودینگ می پوشانیم، سپس لایه آخر را با پودر بیسکوییت کاور می کنیم. حالا لیوان ها را به مدت دو ساعت درون یخچال گذاشته تا دسر توت فرنگی کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان لیوان های سرومان را از یخچال خارج کرده، سپس به دلخواه دسر را با اسلایس های توت فرنگی و برگ نعنا تزیین می کنیم. در نهایت دسر توت فرنگی را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.