طرز تهیه کاچی شیرازی

طرز تهیه کاچی بابونه شیرازی ادویه کاچی شیرازی طرز تهیه کاچی عروس طرز تهیه کاچی کازرونی طرز تهیه آب بابونه شیرازی

کاچی شیرازی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که بین مردمان ایران بسیار طرفدار دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی شیرازی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کاچی شیرازی
آرد۲ لیوان
آرد برنج۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع۴ لیوان
روغن جامد۱ قاشق غذاخوری
کره۸۰ گرم
مغز گردوبه مقدار کافی
مواد لازم شربت
آب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
گلاب۱ لیوان
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه

طرز تهیه کاچی شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کاچی شیرازی خوشمزه در ابتدای کار به سراغ درست کردن شربت می رویم، برای این منظور آب و شکر را به همراه چوب دارچین درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت از اطراف قابلمه به صورت ریز بجوشد، سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده غلیظ به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم ذرات شکر به طور کامل حل شوند.

مرحله سوم

زمانی که ذرات شکر به خوبی حل شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس آرد را مجددا الک می کنیم و به تابه بر می گردانیم. حالا روغن مایع را کم کم به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا به غلظت مورد نظرمان برسد.

مرحله پنجم

حالا مواد آردی را به خوبی تفت می دهیم تا به رنگ دلخواهمان برسد، سپس روغن جامد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا روغن کاملا ذوب شود. در ادامه آرد برنج را الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کره را به تابه می افزاییم و به هم زدن ادامه می دهیم تا کره کاملا ذوب شود. در ادامه شربت را ملاقه به ملاقه به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا شربت به خورد کاچی رفته و غلیظ شود.

مرحله هفتم

زمانی که کاچی به غلظت مورد نظرمان رسید، مقداری مغز گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس کاچی را درون ظرف سرومان ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.