طرز تهیه کیک قهوه و گردو

طرز تهیه کیک قهوه و گردو , دستور پخت کیک قهوه و گردو بدون شیر

کیک قهوه و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که پرطرفدارترین نوع کیک در خاورمیانه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه و گردو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک قهوه و گردو
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مغز گردو۱ پیمانه
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک قهوه و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک قهوه و گردو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کشدار شود. در ادامه شیر و قهوه را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا روغن مایع و مخلوط شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله چهارم

با مرحله سوم گردو خرد شده را به همراه مواد خشک به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب از قبل چرب شده می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله ششم

در ادامه سیخ چوبی یا خلال دندان را از مرکز کیک خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه با سس شکلات، اسلایس های موز و توت فرنگی تزیین می کنیم. در نهایت کیک قهوه و گردو را به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.