طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه ساده خانگی طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد طرز تهیه کیک قهوه دونفره طرز تهیه کیک قهوه بدون پودر کاکائو طرز تهیه کیک قهوه و دارچین طرز تهیه کیک قهوه ایران کوک طرز تهیه کیک قهوه با کاکائو طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو

کیک قهوه یکی از انواع کیک ها خوشمزه و ساده کافی شاپی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک قهوه
آرد۳ لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
تخم مرغ۵ عدد
روغن مایع½ لیوان
آب جوش¼ لیوان
شیر¼ لیوان
ماست¼ لیوان
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
نسکافه۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
گردو خرد شده½ لیوان

طرز تهیه کیک قهوه

مرحله اول

برای تهیه کیک قهوه خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ ها را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تخم مرغ ها با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه روغن را اضافه می کنیم.

 مرحله سوم

در این مرحله آب جوش را به همراه شیر و ماست به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد، بکینگ پودر، پودر قهوه و پودر نسکافه را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در همین حین مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون مایه کیک می ریزیم و مجددا با لیسک در حد مخلوط شدن به یک سمت هم می زنیم. از زیاد هم زدن کیک خودداری کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا اضافی آرد بیرون بریزد، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب کیک را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم، اگر کیک پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.