طرز تهیه کوکی کره ای

طرز تهیه کوکی کره ای دانمارکی طرز تهیه کوکی کره ای تصویری طرز تهیه کوکی کره ای بدون فر طرز تهیه کوکی کره ای رنگی طرز تهیه کوکی کره ای شکلاتی طرز تهیه کوکی کره ای با روکش رویال آیسینگ

کوکی کره ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طعم و بافت بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کره ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی کره ای
آرد۱ پیمانه سرپر
پودر قند½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کوکی کره ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی کره ای خوشمزه در ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا ۱ قاشق سوپخوری از آرد را جدا کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت کره باز شود.

مرحله سوم

در ادامه پودر قند را درون کاسه الک کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست ترکیب شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را با لیسک به خوبی هم می زنیم تا خمیر یکدست شود. حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس به یکی از قسمت ها پودر کاکائو و به قسمت دیگر آرد کنار گذاشته را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را درون دو قیف جداگانه با سر ماسوره ستاره می ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه خمیرها را با شکل دلخواه درون سینی با حفظ فاصله از هم پایپ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.