طرز تهیه کوکی لاهیجان

 طرز تهیه کوکی کشمش و گردو نادری کوکی لاهیجان اصل طرز تهیه کوکی ساده طرز تهیه کوکی لاهیجان بدون فر طرز تهیه کوکی گردویی با شکر قهوه ای طرز تهیه کوکی لاهیجان با شکر قهوه ای طرز تهیه کوکی لاهیجان تصویری

کوکی لاهیجان یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی لاهیجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی لاهیجان
کره یا روغن جامد قنادی۱۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
پودر قند۲۲۵ گرم
شیر۱۲۵ میلی لیتر
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
کشمش پلویی۱۷۰ گرم
مغز گردو۱۷۰ گرم
آرد۴۲۵ گرم

طرز تهیه کوکی لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کوکی لاهیجان خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شوند. حالا کره نرم شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه روغن مایع را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر دانه آنرا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس یکباره به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت کوکی یکدست شود، سپس کشمش ها را با مقداری آرد مخلوط کرده و به همراه گردو خرد شده به کاسه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر کوکی ۱ قاشق برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که کوکی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.