طرز تهیه کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون شکر قهوه ای طرز تهیه کوکی شکلاتی فرانسوی طرز تهیه کوکی شکلاتی ساده بدون فر طرز تهیه کوکی شکلاتی نرم و ترد طرز تهیه کوکی کره ای شکلاتی طرز تهیه کوکی شکلاتی با شکر قهوه ای

کوکی شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که بسیار بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکلاتی
کره۱۳۰ گرم
شکر قهوه ای۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۳۰ گرم
پودر نارگیل۵۰ گرم
آرد۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
مغز تخمهبرای تزیین

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام را به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را بین کار چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند، سپس بوی نامطبوع آنها از بین برود. حالا آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را به همراه پودر نارگیل و عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از گذشت زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر کوکی به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را در دست گرد کرده و با فاصله درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها را با دست کمی فشار می دهیم تا صاف شوند، سپس مقداری مغز تخمه به عنوان تزیین روی خمیرها قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون لمس آنها اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که کوکی های شکلاتی خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت کوکی های شکلاتی را به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.