طرز تهیه کدو سوخاری

طرز تهیه کدو سوخاری طرز تهیه کدو سبز پفکی کدو سوخاری در فر

کدو سوخاری یکی از انواع غذاهای رژیمی و قدیمی ایرانی است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو سوخاری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
کدو سبز۳ عدد
آرد ذرت۳  قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
روغن مایع½ فنجان
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
پودر آویشن و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کدو سوخاری

مرحله اول

برای تهیه کدو سوخاری خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کدوها را شسته و بدون جدا کردن پوست آنها به صورت خلالی بزرگ خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا کدوهای خلالی شده را درون یک ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس مقداری فلفل سیاه، نمک، پودر آویشن و فلفل قرمز به آن می‌ افزاییم. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه روغن مایع به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه کدوها را به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد آن بروند، سپس درون سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم و کدوها را به صورت مرتب روی آن می چینیم. حالا آرد ذرت را به صورت پخش روی کدوها می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کدوها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در صورت نیاز می‌ توانید گریل را روشن کرده تا روی کدوها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس کدوهای سوخاری را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کدوها را به صورت داغ به دلخواه به همراه ماست و سیر سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.