طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی

طرز تهیه کیک بی بی بدون فر طرز تهیه کیک بی بی نسکافه ای طرز تهیه کیک بی بی گاناش کیک شکلاتی بی بی شف طیبه

کیک بی بی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک بی بی شکلاتی
تخم مرغ۵ عدد
شکر۱۴۰ گرم
آرد۱۲۰ گرم
پودر کاکائو۲۵ گرم
نشاسته ذرت۱۰ گرم
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
مواد لازم فیلینگ
خامه قنادی۶۰۰ گرم
شکلات تخته ای۱۳۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
شیر کاکائو۱ فنجان

طرز تهیه کیک بی بی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک بی بی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا دو سوم مقدار شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ حجیم شود، سپس تا آماده شدن مابقی کیک آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

مرحله سوم

در ادامه مابقی شکر را به همراه وانیل به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. حالا شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم‌ کم به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و فولد می کنیم تا مایه یکدست شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس پودر کاکائو را به آن می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس مخلوط شکلات ذوب شده را به خامه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا خامه شکلاتی شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه میدهیم کیک کاملاً خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را از قالب جدا کرده و قسمت گنبدی شکل آنرا با چاقو برش می زنیم و با چنگال به خوبی خرد می کنیم. در ادامه کیک را به صورت ورقه ای به ۳ قسمت تقسیم کرده، سپس لایه اول را با شیر کاکائو مرطوب می کنیم.

مرحله دهم

حالا خامه شکلاتی را درون قیف یکبار مصرف ریخته و روی کیک پایپ می کنیم، سپس با پالت کاملا صاف کرده و یک لایه کیک روی آن قرار می دهیم. در ادامه مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم و در آخر اطراف کیک را با خامه می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را با خرده های کیک باقی مانده کاور کرده، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. حالا کیک را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.