طرز تهیه کوفته کباب ترکی

طرز تهیه کوفته کباب ترکی , دستور پخت کوفته کباب ترکی

کوفته کباب ترکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه ای است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کباب ترکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری½ لیوان
زردچوبه، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
پودر زیره، سماق و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته کباب ترکی

مرحله اول

برای تهیه کوفته کباب ترکی خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد کرده تا آب اضافی آن گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر رنده شده را به همراه جعفری و پودر سوخاری به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر زیر، سماق و نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که مواد ترکیب و یکدست شدند، روی کاسه را با سلفون پوشانده و مواد کوفته را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه حاوی روغن روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه از مواد کوفته به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت لوله ای فرم می دهیم، سپس درون تابه می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت کامل درون تابه می چینیم و به همراه کوفته کاملا سرخ می کنیم. در نهایت کوفته ترکی را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده، پیاز جعفری و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.