طرز تهیه مرغ و قارچ خامه ای

طرز تهیه مرغ و قارچ خامه ای , دستور پخت مرغ و قارچ خامه ای

مرغ و قارچ خامه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ و قارچ خامه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ کیلوگرم
فلفل چیلی۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
قارچ۱۲ عدد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
رُزماری۱ شاخه
روغن زیتون½ لیوان چایخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پولبیبر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ و قارچ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ و قارچ خامه ای خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه سینه های مرغ را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم تا کاملا بپزند. حالا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن درون یک تابه جداگانه ریخته و روی حرارت می گذاریم، سپس بلافاصله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل چیلی را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم. حالا قارچ را به صورت ورقه ای و سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان رزماری و آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیا، پودر آویشن و پولبیبر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه‌ ها گرفته شود. حالا خامه را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم مواد به مدت ۲ دقیقه درون خامه بپزند، سپس سینه های مرغ را درون یک ظرف مناسب می چینیم و از مخلوط قارچ روی آنها می ریزیم. حالا روی مواد را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پنیر پیتزا کاملا ذوب شده و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و مرغ و قارچ خامه ای را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.