طرز تهیه کمپیر سیب زمینی

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی بدون فر طرز تهیه کمپیر با مایکروفر طرز تهیه سیب زمینی استانبولی طرز تهیه سیب زمینی شکم پر در قابلمه طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر طرز تهیه سیب زمینی ماستی ترکیه طرز تهیه کمپیر گوشت

کمپیر سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که با مواد متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپیر سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی۲ عدد درشت
ژامبون مرغ۲ ورق
سوسیس۱ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
سس سیب زمینی۱ قاشق غذاخوری
سس هزار جزیره۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن و شوید خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سیب زمینی را می شوییم و با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را درون فویل آلومینیومی می پیچیم، سپس درون فر گرم شده قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت کاملا پخته و نرم شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی و سس می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور سوسیس و ژامبون را به صورت نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن می افزاییم. حالا سوسیس را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

برای درست کردن سس کمپیر ابتدا سس مایونز را به همراه سس سیب زمینی، سس هزار جزیره، آب لیمو ترش تازه و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و شوید خشک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. پس از گذشت یک ساعت سیب زمینی را از فر خارج کرده و به همان صورت که داغ می باشد از وسط یک برش ایجاد کرده و با دست کمی باز می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید سیب زمینی به طور کامل از هم باز نشود و ترک بر ندارد. حالا مقداری کره و پنیر پیتزا درون سیب زمینی ریخته و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا درون سیب زمینی کاملا پوره و له شود.

مرحله هفتم

حالا مقداری از سس درون سیب زمینی ریخته و با قاشق پخش می کنیم، سپس مقداری سوسیس، ژامبون و ذرت درون سیب زمینی می ریزیم و روی آنرا با سس می پوشانیم. در ادامه روی مواد را با پنیر پیتزا کاور می کنیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید پنیر پیتزا با حرارت درون سیب زمینی کاملا آب می شود. در نهایت سیب زمینی را از هم باز کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس کمی مخلوط کرده و سرو می کنیم نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.