طرز تهیه پیچاق قیمه

طرز تهیه پیچاق قیمه مجلسی اردبیل طرز تهیه پیچاق قیمه دونفره طرز تهیه پیچاق قیمه تصویری طرز تهیه پیچاق قیمه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه پیچاق قیمه مجلسی معنی پیچاق قیمه پیچاق قیمه مال کجاست پیچاق قیمه نی نی سایت

پیچاق قیمه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهر اردبیل تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیچاق قیمه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
خلال بادام۱۰۰ گرم
گلاب½ استکان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
هل۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پیچاق قیمه

مرحله اول

برای تهیه پیچاق قیمه خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نازک خلالی خرد کرده و به همراه مقداری روغن کرمانشاهی درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تفت می‌ دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

حالا گوشت گوسفندی خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله سوم

در ادامه آب جوش را به همراه آب قلم و چوب دارچین به قابلمه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت گوشت کاملا بپزد. پس از گذشت ۱ ساعت چوب دارچین را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گلاب را به همراه خلال بادام درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم خلال بادام خیس بخورد. پس از گذشت ۱ ساعت خلال بادام را به همراه زعفران دم کرده و دانه هل به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا جا بیفتد. در این فاصله روغن مایع را به همراه رب گوجه فرنگی درون یک تابه مناسب ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده و سرخ شود.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش بجوشد تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان پیچاق قیمه را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و یک نیمرو برای تزیین روی آن می گذاریم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.