طرز تهیه خاگینه رولی

طرز تهیه خاگینه رولی , دستور پخت خاگینه رولی

خاگینه رولی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه رولی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم خاگینه رولی
تخم مرغ۳ عدد
ماست۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۴ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر گردو۴ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر گل سرخ۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم شربت
شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خاگینه رولی

مرحله اول

برای تهیه خاگینه رولی به روش مجلسی در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که شربت جوش آمد، گلاب را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت کاملا خنک شود. حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه وانیل را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس حین هم زدن ماست را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه خاگینه یکدست شده و پف آن نخوابد.

مرحله پنجم

در ادامه کف تابه رژیمی را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه خاگینه را درون آن می ریزیم. حالا تابه را کمی تکان می دهیم تا مایه به صورت یکدست درون آن پخش شود و دو طرف آنرا کاملا سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از سرخ شدن خاگینه آنرا از روی حرارت کنار گذاشته، سپس دو ملاقه از شربت به صورت پخش روی آن می ریزیم و درب تابه را می بندیم حالا اجازه می دهیم خاگینه استراحت کند تا شربت به خورد آن رفته و نرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه پودر گل سرخ و پودر گردو با هم مخلوط کرده، سپس به صورت پخش روی خاگینه می ریزیم. در ادامه مقداری از شربت روی خاگینه می ریزیم تا مواد خشک به خاگینه بچسبند.

مرحله هشتم

حالا خاگینه رول کرده و مابقی شربت را کاملا روی آن می ریزیم، سپس درب تابه را می بندیم تا شربت به خورد خاگینه برود. در نهایت خاگینه را به اندازه های دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.