طرز تهیه پیده رمضان

طرز تهیه نان تبریزی رمضان طرز تهیه نان پیده ترکیه طرز تهیه نان بربری ترکیه طرز تهیه نان پیده بدون فر

پیده رمضان یکی از انواع نان های خوشمزه و اصیل ترکیه است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده رمضان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پیده رمضان
آرد۵ لیوان
آب۱ لیوان
روغن زیتون یا روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
بهبود دهنده½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر یا ماست۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
کنجد و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه پیده رمضان

مرحله اول

برای تهیه پیده رمضان خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

حالا آب را به همراه پودر هل، نمک و بهبود دهنده درون یک کاسه جداگانه ریخته و پس از فعال شدن خمیر مایه آنرا به کاسه می افزاییم. حالا کمی مخلوط کرده و آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم می افزاییم.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و لطیف که کمی چسبنده است حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می‌ کنیم. حالا روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و خمیر را به خوبی ورز می هیم، سپس روی سطح آرد پاشی شده منتقل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را ۱۰۰ مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم و درون یک ظرف آرد پاشی شده می گذاریم، سپس روی کاسه را با پتو پوشانده و در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، آنرا مجددا روی سطح آرد پاشی شده منتقل کرده و پس از ورز دادن به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را درون سینی فر گذاشته و با وردنه به صورت دایره باز می کنیم، سپس روی آنرا با یک پارچه تمیز می پوشانیم تا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود و پس از اتمام استراحت دوم خمیر روی آنها را با انگشت به شکل دلخواه فرم داده و با مخلوط زرده تخم مرغ، شیر، روغن مایع و زعفران دم کرده رومال می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی خمیرها می پاشیم و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم، سپس یک لیوان آب جوش طبقه زیرین فر گذاشته تا باعث رطوبت درون فر شود و بافت پیده لطیف بماند.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می‌ دهیم نان ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان ها کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.