طرز تهیه چیز کیک انبه

طرز تهیه چیز کیک انبه , دستور پخت چیز کیک یخچالی انبه

چیز کیک انبه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک انبه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم لایه بیسکویتی
بیسکویت دایجستیو۲۰۰ گرم
کره۱۱۰ گرم
مواد لازم پوره انبه
پالپ انبه۲۵۰ گرم
شکر۶۰ گرم
لیمو ترش تازه۱ عدد
مواد لازم فیلینگ
پوره انبه۱۲۵ گرم
شیر۶۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
شکر۵۰ گرم
مواد لازم پوره انبه
آب گرم۶۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکر۵۰ گرم
پوره انبه۱۲۵ گرم

طرز تهیه چیز کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک انبه خوشمزه در ابتدای کار گوشت انبه را خرد کرده و به همراه شکر و آب لیمو ترش تازه درون میکسر می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا انبه پوره شود. حالا مواد کراست را آماده می کنیم.

مرحله دوم

برای این منظور بیسکویت دایجستیو را درون غذاساز به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس کره آب شده را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. حالا کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط بیسکویت را درون قالب ریخته، سپس روی آنرا با پشت قاشق به خوبی فشرده می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا لایه کراست کاملا سفت و منسجم شود.

مرحله چهارم

در ادامه به سراغ درست کردن فیلینگ پنیری می رویم، برای این منظور پودر ژلاتین را به صورت پخش روی شیر سرد ریخته و اجازه می دهیم حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود.

مرحله پنجم

حالا خامه صبحانه را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کمی فرم بگیرد، سپس پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که خامه و پنیر کاملا یکدست شدند، ۱ قاشق از آنرا جدا کرده و با ژلاتین حل شده مخلوط می کنیم و مجددا به کاسه باز می گردانیم، سپس با دور تند به خوبی هم می زنیم تا فیلینگ پنیری ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱۲۵ گرم از پوره انبه را اضافه کرده و مخلوط می کنیم مواد تلفیق شوند. حالا قالب از فریزر خارج کرده، سپس فیلینگ پنیری را درون آن می ریزیم و روی آنرا با قاشق کاملا صاف و یکدست کرده و درون یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا به سراغ درست کردن لایه ژله ای می رویم، برای این منظور پودر ژلاتین را با آب گرم ترکیب می کنیم، سپس شکر را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه پوره انبه باقی مانده را به آن می افزاییم.

مرحله نهم

زمانی که لایه فیلینگ پنیری کاملا سفت شد، آنرا از یخچال خارج کرده، سپس ژله انبه را روی آن می ریزیم. در نهایت به مدت ۱ شب درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا سفت شود و بعد سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.