طرز تهیه کیک زعفران و گلاب

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون شیر طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون فر

کیک زعفران و گلاب یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفران و گلاب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک زعفران و گلاب
تخم مرغ۵ عدد
شکر۲ لیوان سرخالی
وانیلنوک قاشق چایخوری
روغن مایع⅔ لیوان
شیر⅔ لیوان
گلاب۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۵ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زعفران و گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک زعفران و گلاب خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه با دور متوسط همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و حجیم شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه با دور کند همزن هم می زنیم. حالا شیر را به همراه زعفران و گلاب به ترتیب می افزاییم.

مرحله سوم

حالا در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

حالا قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده کاملا چرب کرده، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت یک ساعت درون فر بماند و تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته و قالب را از فر خارج می کنیم. حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.