طرز تهیه حلوا نثار ارومیه

قیمت حلوا نثار ارومیه طرز تهیه حلوا نثار مجلسی فیلم حلوای نثار ارومیه طرز تهیه حلوای نثار سه رنگ طرز تهیه حلوا نثار تصویری حلوا نثار ارومیه نی نی سایت طرز تهیه حلوا نثار تبریز

حلوا نثار ارومیه یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا نثار ارومیه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا نثار ارومیه
آرد۲ کیلوگرم
نثار (پودر قند)۱ کیلوگرم
روغن جامد۱ کیلوگرم
عسل۱ لیوان
گلاب۵۰۰ لیتر
زعفران دم کرده۲ گرم
کره۱۰۰ گرم

طرز تهیه حلوا نثار ارومیه

مرحله اول

برای تهیه حلوا نثار ارومیه خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را درون یک تابه بزرگ ریخته، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. حالا آرد را درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید تفت دادن آرد به صورتی باشد که بوی خامی آن بدون تغییر رنگ دادن از بین برود. در ادامه پودر قند را درون تابه الک کرده، سپس با دستکش به خوبی ورز می دهیم تا پودر قند به خورد حلوا برود.

مرحله سوم

در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس کره را به آن می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود. حالا زعفران را که با گلاب دم کرده ایم کم کم به تابه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که حلوا منسجم شد، عسل را به آن اضافه کرده و پس از مخلوط کردن آنرا درون قالب مورد نظرمان ریخته و یا با نان بستنی های مینی سرو می کنیم. توجه داشته باشید حلوا را بیش از حد ورز ندهید که به روغن نیفتد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.