طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ , دستور پخت کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ
آرد نول یا سه صفر۱۴۵ گرم
شکر۱۰۵ گرم
روغن مایع۶۵ گرم
آب۱۳۰ گرم
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا آب را به همراه شکر، روغن مایع، سرکه سفید و وانیل درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی مواد درون کاسه را به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با کمک لیسک به صورت دورانی و یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود، سپس هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با اسپری روغن جدا کننده چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا به دلخواه روی کیک مقداری خلال پسته و بادام می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک از دمای اولیه بیفتد. در ادامه کیک را از قالب جدا کرده و روی توری می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس به دلخواه شکلات صبحانه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. در نهایت شکلات را به صورت پخش روی کیک ریخته و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.