طرز تهیه کیک قهوه شکلاتی

طرز تهیه کیک قهوه شکلاتی , دستور پخت کیک قهوه شکلاتی

کیک قهوه شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک قهوه شکلاتی
آرد سه صفر یا نول۲۵۰ گرم
شکر۲۷۰ گرم
شیر۱۴۰ گرم
روغن مایع۹۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
بیکینگ پودر۸ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای گاناش قهوه
خامه صبحانه۸۰ گرم
شکلات سفید۸۰ گرم
پودر نسکافه گلد۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قهوه شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک قهوه شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ کاملا از بین برود.

مرحله سوم

در ادامه روغن مایع و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا پودر قهوه فوری را با آب جوش مخلوط کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس درون قالب مورد نظرمان را با اسپری روغن جدا کننده چرب می کنیم. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید ضربه های قالب روی سطح کار باعث می شود هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد.

مرحله هفتم

در این فاصله به سراغ درست کردن گاناش قهوه می رویم، برای این منظور خامه را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه به صورت ریز بجوشد، سپس بلافاصله پودر قهوه را می‌ افزاییم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس شکلات سفید را خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم. در ادامه خامه را به خوبی مخلوط می کنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و درون غذاساز میکس می کنیم تا یکدست شود.

مرحله نهم

پس از اتمام پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آن فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کاملا خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا می کنیم و روی توری قرار می دهیم، سپس گاناش قهوه را به صورت پخش روی کیک ریخته و اجازه می دهیم گاناش جذب کیک شود. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.