طرز تهیه مرغ دودی

طرز تهیه مرغ دودی با سس مایونز و ماست طرز تهیه مرغ دودی بدون سس مایونز مرغ دودی ذغالی طرز تهیه مرغ دودی آشپزخانه کوچک من ادویه مرغ دودی

مرغ دودی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ دودی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
 فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک و ادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ دودی

مرحله اول

برای تهیه مرغ دودی خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران های مرغ را درون یک تابه مناسب می چینیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ گوشت های مرغ تغییر کند.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ شود. حالا سیر رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها آزاد شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده و رنگ آن باز شود. در ادامه یک لیوان آب جوش به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ تا ۲ ساعت کاملا پخته شود. در انتهای پخت آب لیمو ترش تازه را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه های یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه یک زغال را روی حرارت زیاد کاملا سرخ می کنیم، سپس درون یک ورق فویل گذاشته و در مرکز تابه می گذاریم. در نهایت مقداری روغن روی زغال ریخته و بلافاصله درب تابه را می بندیم تا مرغ دودی شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.