طرز تهیه پاستا فتوچینی

طرز تهیه پاستا فتوچینی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه فتوچینی با کالباس طرز تهیه فتوچینی رژیمی طرز تهیه فتوچینی بدون خامه طرز تهیه فتوچینی آشیانه ای طرز تهیه فتوچینی با گوشت قلقلی طرز تهیه فتوچینی آلفردو

طرز تهیه پاستا فتوچینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که بین مردم خاورمیانه طرفدارهای بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا فتوچینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
پاستا فتوچینی۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۵ عدد
سیر۴ حبه
ریحان تازه۱ دسته
پنیر پارمزان۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه طرز تهیه پاستا فتوچینی

مرحله اول

برای تهیه پاستا فتوچینی خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم، سپس دو حبه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه مقداری روغن مایع و زیتون درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سیر را کمی تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس فیله های مرغ را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه حرارت را زیاد کرده و اجازه می دهیم آب اضافی فیله های مرغ تبخیر شود و در این فاصله گوجه فرنگی ها با غذاساز پوره می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله دو حبه سیر باقی مانده را نیز رنده کرده و به همراه مقداری روغن زیتون درون یک تابه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کمی آب به تابه حاوی پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و ریحان تازه را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه می افزاییم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن فیله های مرغ سرخ را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم مواد باهم پخته شوند و در این فاصله یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس پاستا فتوچینی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کمی پخته شود.

مرحله ششم

زمانی که پاستا کمی پخته و نرم شد، آنرا با آب سرد آبکش کرده و به تابه می افزاییم، سپس نصف مقدار پنیر پارمزان را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۲ دقیقه پاستا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و مابقی پنیر را روی آن می ریزیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.