طرز تهیه تاتلی زبرا اناری

طرز تهیه تاتلی زبرا اناری , دستور تهیه تاتلی زبرا اناری ترکیه ای

تاتلی زبرا اناری یکی از انواع دسرهای جذاب کشور ترکیه است که با توجه به اینکه از انار در تهیه آن استفاده می شود برای دسر شب یلدا مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاتلی زبرا اناری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب انار۲ لیوان
شکر½ لیوان
آرد قنادی۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱٫٫۵ قاشق غذاخوری
پودر نارگیلبرای تزیین
مواد لازم محلبی سفید
شیر۲ پیمانه
شکر¾ لیوان
آرد قنادی۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱٫۵ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه تاتلی زبرا اناری

مرحله اول

برای تهیه تاتلی زبرا انار در ابتدای کار دو قابلمه کوچک روی سطح کار قرار می دهیم. آب انار را به همراه شکر، آرد قنادی و نشاسته ذرت داخل قابلمه اول می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مواد محلبی سفید که شامل شیر، شکر، آرد قنادی و نشاسته ذرت هستند را داخل قابلمه دوم می ریزیم و مواد را کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه قابلمه ها را روی شعله ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا باید صبر می کنیم تا محلبی ها با حرارت بسیار ملایم بپزند و به غلظت مناسب برسند. نکته مهم در مورد تهیه این دسر این است که محلبی قرمز و محلبی سفید باید در یک تایم یکسان آماده شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه غلظت محلبی ها به غلظتی شبیه به حریره بادام رسید، قابلمه ها را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه وانیل را به محلبی سفید اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا درون محلبی حل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله چند عدد کاسه کوچک را با روغن به خوبی چرب می کنیم و ابتدا ۲ قاشق از محلبی قرمز درون کاسه ها می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم، سپس ۲ قاشق از محلبی سفید درون کاسه ها می ریزیم.

مرحله ششم

تعداد لایه ها سلیقگی است و می توانیم چند بار این کار را انجام دهیم تا اندازه تاتلی ها بزرگتر شود. فقط نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که لایه اول و لایه آخر باید از محلبی قرمز باشد.

مرحله هفتم

پس از اینکه محلبی ها را آماده کردیم، روی هر کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت ۶ ساعت تاتلی ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس داخل یک کاسه بزرگ مقداری پودر نارگیل می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله لبه های دسرها را با یک چاقو جدا می کنیم، سپس آنها را درون کاسه حاوی پودر نارگیل می ریزیم و به خوبی زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های تاتلی ها با یک لایه پودر نارگیل پوشیده شود.

مرحله نهم

پس از اینکه تمام دسر ها را درون پودر نارگیل غلطاندیم، آنها را درون یک مناسب می چینیم و سرو می کنیم. توجه داشته باشید برای تزیین این دسر می توانیم به سلیقه خود از پودر پسته یا انار دان شده استفاده کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.