طرز تهیه ترشی بامیه

طرز تهیه ترشی بامیه به خانه برمیگردیم فوت و فن ترشی بامیه ترشی بامیه تبریزی ترشی بامیه با ابغوره ترشی بامیه ساناز سانیا

ترشی بامیه یکی از انواع ترشی های کمتر شناخته شده ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود. البته در صورت تمایل می توانیم این ترشی را فقط با بامیه هم درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بامیه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بامیه۵۰۰ گرم
آب جوشیده داغ۱ پیمانه
سرکه سفید۳ پیمانه
نمک½ پیمانه
آویشن تازه۲ قاشق غذاخوری
شوید تازه۳ قاشق غذاخوری
ترخون تازه۲ قاشق غذاخوری
سیر۵ بوته
دانه فلفل سیاه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی بامیه

مرحله اول

برای تهیه ترشی بامیه خوشمزه در ابتدای کار بامیه ها را به خوبی می شوییم، سپس سر و ته آنها را جدا می کنیم. توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن بامیه ها، نباید به بافت آنها آسیبی برسد، چون باعث بد طعم شدن ترشی می شود.

مرحله دوم

در این مرحله بامیه ها را روی یک دستمال تمیز می چینیم تا رطوبت شان به طور کامل گرفته شود و خشک شوند. در ادامه بوته های سیر را باز کرده و سیرها را دانه به دانه پوست گرفته و تمیز می کنیم.

مرحله سوم

یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم و آنرا به خوبی می شوییم، سپس با استفاده از یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه یک یا دو ردیف بامیه در کف ظرف می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله چند حبه سیر روی بامیه ها قرار می دهیم و این مراحل را چند بار تکرار می کنیم تا بامیه و سیر تمام شود. در ادامه آویشن، ترخون و شوید تازه را پس از شستشو و خشک کردن روی بامیه ها قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا آب جوشیده داغ را با نمک و سرکه ترکیب می کنیم، سپس به همراه دانه های فلفل روی مواد درون شیشه می ریزیم. توجه داشته باشید که سطح محلول آب و سرکه باید یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد ترشی باشد.

مرحله ششم

در این مرحله درب ظرف را محکم می بندیم و آنرا به مدت یک هفته در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده مصرف شود. پس از گذشت یک هفته در صورت امکان ترشی را به یخچال منتقل می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.