طرز تهیه ترشی قارچ

طرز تهیه ترشی قارچ صدفی طرز تهیه ترشی قارچ با رب گوجه طرز تهیه ترشی قارچ با فلفل دلمه ای طرز تهیه ترشی قارچ عمه لیلا طرز تهیه ترشی قارچ لبنانی طرز تهیه ترشی قارچ با رب انار طرز تهیه ترشی قارچ ساده انواع ترشی قارچ

ترشی قارچ از ترشی های جدید ایرانی است که با مواد و رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی قارچ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشی قارچ
قارچ ریز۱ کیلوگرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
ادویه ترشی۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
سرکه½ لیوان
تمر هندی½ بسته (۱۵۰ گرم)
روغن کنجد یا زیتون۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی قارچ

مرحله اول

برای تهیه ترشی قارچ مجلسی در ابتدای کار قارچ ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، ۱ قاشق غذاخوری نمک و آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه قارچ ها را به قابلمه اضافه می کنیم تا کمی نرم شوند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه قارچ ها را از آبجوش خارج کرده و درون یک آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در همین حین تمرهندی را با یک چهارم لیوان آب جوش ترکیب کرده و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تمرهندی را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و با رنده ریز درون یک تابه مناسب رنده می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و روغن را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

گوجه را تفت می دهیم تا آب اضافی آن کشیده شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. در ادامه نمک، ادویه ترشی، تمرهندی و سرکه را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس قارچ ها را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سس به طور کامل تمام قارچ ها را کاور کند. در ادامه ترشی را به صورت داغ درون یک ظرف شیشه ای تمیز می ریزیم و درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که این ترشی خیلی سریع آماده مصرف می شود و پس از گذشت یک روز می توانیم آنرا مصرف کنیم. نکته دیگر در مورد ترشی قارچ این است که بهتر است آنرا به صورت کم درست کرده و حداکثر تا دو هفته مصرف کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.