طرز تهیه نان روغنی

طرز تهیه نان روغنی تابه ای بدون شیر طرز تهیه نان روغنی با بکینگ پودر طرز تهیه نان روغنی با خمیر نانوایی طرز تهیه نان آذربایجانی طرز تهیه نان روغنی تابه ای با خمیر مایه

نان روغنی یکی از انواع نان های سنتی بسیار خوشمزه در خاورمیانه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان روغنی
آرد۳ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شیر ولرم½ پیمانه
نمک۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم½ پیمانه
کره ذوب شده۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان روغنی

مرحله اول

برای تهیه نان روغنی سنتی در ابتدای کار شکر را به همراه شیر ولرم و خمیر مایه فوری درون یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم، سپس روی ظرف را می پوشانیم و ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره نرم و نمک را اضافه می کنیم. در ادامه ترکیب خمیر مایه را به همراه آب ولرم به ظرف اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید در صورتی که خمیر چسبناک بود، کم کم آرد اضافه می کنیم و ورز دادن خمیر را تا زمانی که به دست نچسبد ادامه می دهیم. در ادامه یک ظرف مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای آشپزخانه استراحت می دهیم، پس از گذشت این زمان پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را با قطر ۷ میلی متر پهن کرده و روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با چنگال مخلوط می کنیم، سپس روی خمیر را رومال می کنیم. در صورت تمایل مقداری کنجد هم روی خمیر می پاشیم، سپس سینی را درون فر قرار می دهیم تا نان بپزد.

مرحله هفتم

برای پخت نان حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است، پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم. پس از اینکه نان خنک شد، آنرا از سینی خارج کرده و سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.