طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ با خامه طرز تهیه سس قارچ با شیر و خامه طرز تهیه سس قارچ بدون خامه طرز تهیه سس قارچ با مایونز طرز تهیه سس قارچ برای استیک طرز تهیه سس قارچ برای ساندویچ طرز تهیه سس قارچ رستورانی طرز تهیه سس قارچ و پنیر

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه انواع غذاها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس قارچ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سس قارچ
قارچ۲۰۰ گرم
کره۲۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
عصاره گوشت۱ عدد

طرز تهیه سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه سس قارچ به روش مخصوص در ابتدای کار قارچ ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست نازک آنها را جدا می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شده و کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

پس از خشک شدن قارچ ها، آنها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه نچسب روی حرارت متوسط گذاشته و کره را به آن می افزاییم. در ادامه کره را درون تابه به صورت یکدست ذوب می کنیم.

مرحله سوم

پس از ذوب شدن کره، قارچ را به تابه اضافه کرده و بلافاصله حرارت را زیاد می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ ها کاملا سرخ شده و آب نیندازند. توجه داشته باشید با کم بودن حرارت قارچ ها آب می اندازند.

مرحله چهارم

در ادامه عصاره گوشت را پودر کرده و به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا عصاره به خورد خامه برود و همچنین بافت خامه باز و یکدست شود.

مرحله پنجم

زمانی که قارچ به پخت کامل نرسیده بود، مخلوط خامه و عصاره گوشت را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم و پیوسته مخلوط می کنیم تا بافت خامه روان و رقیق شود. حالا سس را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل برای داشتن سس غلیظ، زمان تفت دادن آنرا افزایش دهید و به خاطر داشته باشید سس پس از خنک شدن سفت تر می شود. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و سس قارچ را به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.