طرز تهیه شیر عسلی

طرز تهیه شیر عسلی کارخانه ای طرز تهیه شیر عسلی برای کیک شنی فیلم طرز تهیه شیر عسلی طرز تهیه شیر عسلی کاراملی طرز تهیه شیر عسلی برای باقلوا طرز تهیه شیر عسلی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیر عسلی نی نی سایت طرز تهیه شیر عسلی با شیر خشک

شیر عسلی یکی از مواد شیرینی پزی است که برای تهیه برخی از کیک ها، بستنی ها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر عسلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیر عسلی
شیر۴ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۵۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه شیر عسلی به روش خانگی در ابتدای کار شیر و شکر را درون یک تابه بزرگ و نچسب می ریزیم، سپس روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. بزرگ بودن تابه باعث می شود شیر عسلی سریع تر غلیظ شود.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر و شکر را هر ۳ دقیقه یکبار هم می زنیم تا شیر کمی غلیظ شود، سپس بین کار اطراف قابلمه را به کمک برس خیس تمیز می کنیم تا شکرک نزند. در صورت شکرک زدن آنرا با قاشق جدا نکنید.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمانی که شیر کمی به غلظت رسید، کره را اضافه کرده و پس از اضافه کردن آن، هم زدن را به صورت مداوم و پیوسته انجام می دهیم تا شیر عسلی نجوشد و خراب نشود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید شیر اصلا نجوشد و فقط داغ باشد. در صورتی که شیر ته گرفت بدون جدا کردن آن از کف تابه ظرف را تعویض می کنیم. زمانی که رد قاشق میان شیر عسلی ماند وانیل را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن وانیل بلافاصله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس شیر عسلی را از صافی رد کرده و روی آنرا می پوشانیم تا رویه نبندد. زمانی که شیر عسلی کاملا خنک شد آنرا درون ظرف درب بسته می ریزیم.

مرحله ششم

به دلیل عدم وجود مواد نگهدارنده شیر عسلی در نهایت ۱۰ روز درون یخچال ماندگاری دارد، پس بهتر است به اندازه مصرف از آن درست کنید. توجه داشته باشید پس از خنک شدن غلظت شیر عسلی افزایش می یابد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.